27 Nisan 2010 Salı

beklemekten yoruldum seni...


düşündüğünü biliyorum tamam...
hatta düşünmenin bile cesaret anlamına geldiğini senin için...
fakat ne zaman eline alsan tahtada bir taşını,
piyonların dahi hep havada kalıyor senin...


ben sırf göz göze oynanıyor diye
sessizce bakışarak bekleniyor diye seviyorum
seninle satranç oynamayı...
kırılma ama
beklemekten yoruldum seni...

piyonların dahi hep havada kalıyor senin...
cesaretin,
ellerinden biraz sonra uçup giden sanki bir uğur böceği...
uçuruyorsun çocukça şarkılarla uğurladığın
ıslak mutlu böcek bakışlarımı
gözlerine dayayıp inanki...

ne olursun üzme beni...
kırılma ama
beklemekten yoruldum seni...

şahıma vurup düşürdüğüm ,çekilip kaybetmelere üşüştüğüm bir geceden yazıyorum bunları sana...keşke bir kere şah çekseydin bana diye kadere dert yandığım zamanları üflüyorum soğuk gecede ellerimi ısıtsın diye birazda...

2 yorum:

_zAhİr_ dedi ki...

"ben sırf göz göze oynanıyor diye "

hiç böyle düşünmemiştim ..

e.t. dedi ki...

uzun süredir satranç oynamayı,satranç okumayı ve satranç izlemeyi severim...bu oyunda davranış psikolojisi açısından bana ilginç gelen bir davranış vardır hep nedense...aslında rakibe hiç bakmadanda sadece satranç tahtası ve taşlarına bakarak oyun izlenilebilip,rakibin düşünceleri,hareketleri ve stratejileri tahmin edilip anlaşılabilir ve oyun kazanılabilir...fakat her hamlesinden sonra karşısındaki rakibine bakar uzun uzun anlamlı şekilde satranç oyuncusu rakipler hep nedense...sanki takdir bekler gibi...sanki rakip hamlesini ve düşüncelerini baktığın gözlerinden sana fısıldayacakmış gibi bakarsın rakibine o hamlesini yapana dek...beklerken...hiç anlamam bunu...ama anlamadan çok severim bu davranış tercihini...burada biraz ironi ile biraz soyutluğu çikolata gibi eritip bu düşüncemin içinde bir mesaj koydum camdan bir şişe gibi satırlarım içine...gecemin ışığı mumumu erittim şişenin kapağına su girmesin,ıslanmasın cümlelerim diye ve bıraktım gecenin denizi içine...gitmeyeceğini bile bile gitmesini istediğim yere gitsin diye saldım onu sahilden denize...ne zaman birşeyler demek istesem,utanır harflerim tutuşmazlar elele...